FRÅGOR__
OCH SVAR
Nedan hittar du viktigaste information om såväl vårt företag som beställningar och betalningssätt. Om du har frågor eller funderingar är du alltid välkommen att ta kontakt med våra rådgivare. Du kan gå direkt till fliken Kontakt för att välja den kontaktform som passar dig bäst.
HUR GÖR JAG EN BESTÄLLNING?
Du kan göra din beställning direkt via effepack.se men vi tar också emot beställningar via telefon, e-post eller kontaktformulär i fliken Kontakt. Den information som behövs för att behandla din beställning är det produktsortiment som du är intresserad av, företagsuppgifter, kontaktuppgifter och leveransadress. Vi svarar på alla typer av meddelanden inom högst 24 timmar på arbetsdagar. Vanligtvis är svarstiden dock mycket kortare, upp till 2 timmar.
HUR LÅNG ÄR LEVERANSTIDEN?
Som standard är leveranstiden upp till 14 arbetsdagar från det att betalningen har mottagits. Detta beror på att det finns många olika möjligheter att ändra våra produkter så att de passar dina egna behov och förväntningar, och därför tillverkas de på beställning (tillverkas av vårt företag direkt efter att beställningen har gjorts). Vi försöker dock alltid göra processen så snabb som möjligt, så tiden är ofta mycket kortare.
BETALNING?
På grund av den betydande personaliseringen av de beställda produkterna krävs förskottsbetalning i de flesta fall. Du kan betala online eller genom traditionell banköverföring mot en proformafaktura. Vi är ett lagligt verksamt företag, vi har behandlat och behandlar fortfarande beställningar för många korporationer och små företag, så du behöver inte oroa dig för dina pengar. Vi är pålitliga och professionella.
HUR LEVERERAR VI VÅRA PRODUKTER?
Beroende på de beställda produkterna och deras antal använder vi två transportalternativ – transportföretaget Raben och kurirföretaget DPD. Leveranskostnaderna beror på beställningen och kan ses bredvid varje produkt eller i varukorgen när du kompletterat din beställning. Leveranstiden från avsändning är vanligtvis 24–48 timmar.